Nieuwsbericht

Klanttevredenheids-onderzoek

02-12-2019 14:15
Partner:
Pijler:

Onlangs is er een klanttevredenheidsonderzoek gedaan onder de klanten van lokale coöperaties die zijn aangesloten bij om | nieuwe energie. Ook onder klanten van Peel Energie. Dit eerste onderzoek heeft 671 reacties opgeleverd. Hieronder enkele gegevens uit het onderzoek;

  • 86% van de klanten is 46 jaar of ouder
  • ruim 3/4e van de aangesloten klanten is hoger opgeleid (havo, vwo, universiteit)
  • de helft van de klanten heeft een huishouden met 2 personen
  • de meeste klanten zijn overgestapt vanuit Greenchoice en Nuon
  • de klanten geven als rapportcijfer een ruime 8 voor de energiecoöperaties en de klantenservice van om | nieuwe energie
  • 70% wil graag contact via email of telefoon
  • 77,5 % investeert in duurzaamheid via zonnepanelen op eigen dak of via zon- en windprojecten

Resultaat: de klanten zijn over het algemeen zeer tevreden. Er zijn nog enkele punten die verbeterd kunnen worden, daar wordt aan gewerkt.

Cover image